fredag 28 december 2007

Fabriksbutiken i Vingåker

Idag var jag med Mamma, Pappa & Lowe till Vingåker factory outlet och Fabriksbutiken som säljer Ittala, Höganäs, Rörstrand, Marimekko, Boda Nova och Hackman bland annat.
Jag åkte dit för att hitta en Pappelinamatta med stjärnor, Viggo och ringde dem på f.m. och hörde om Viggo fanns, de hade en lång grå/svart precis som jag ville ha så det var nog ödet ;) Hittade lite mer saker men totalen, ca 1700 kr hade ju bara en matta kostat ungefär, så allt det andra fick jag ju "på köpet" :D Smart! hihi
Tänk vad lycklig man kan bli av döda ting...
VIGGO
Jaaa äntligen har jag en Pappelinamatta, min kära Viggo :) 3,5 m och kostade 1046 kr
Liten Pappelina 143 kr

Duk, grytlapp och grytvante - 55 kr för allla tre!

Lowes inköp, en Muminskål, ett glas med Mumin och servetter.

Höganäsburk 29kr + lock 5 kr (inklusive kolor!)

Marimekko-skål och servetter.

Marimekko-skål 149 kr, Ljusmanchetter 15 kr/st och liten duk 19 kr

Glöggskedar - 10 kr styck!

3 kommentarer:

beas barnslikheter sa...

Men oj vad du fyndat! Jag får lite mellandagsångest här - har inte varit ute på någon rea alls jag.

Nog för att jag inte "behöver" mer saker, men jag ser ju ur mycket jag "missar".

Liiite ångest får man allt. :-)

Kram Bea

Anna sa...

Hej!
Kan du ta en helbild på mattan där den ligger. Tycker den är superfin men är osäker på om jag ska köpa den eller den som är svart/metallic.
Hoppas du har tid och ork.
Anna

stefanie sa...

Hur mycket kostade servetterna?