söndag 18 maj 2008

Inflyttningsfest och fina presenter



Blommorna att ha ute fick vi av en tjej som är florist - Floristen Mia på Engelbrektsgatan i Örebro - gör ett besök! Hon är jätteduktig!
Stenarna fick vi av andra vänner, passade fint på trappen (som är provisorisk i väntan på riktig) och den lilla stenen "kommer strax" kan man lägga ut om man ska ut på vift, den har jag köpt själv i en butik i Örebro.


En liten trädgårdsgroda och fina uteväxter i krukor
Av grannarna fick vi en jättefin orkidé i fin kruka! Så vacker!!
Fick en trädgårdsbok och fina redskap som passar till trädgården av några vänner! Det ska ju vara kul att rensa rabatterna sedan...eller om det var en pik att vi bara har en leråker till trädgård...hmmm
Hade dessa sedan innan som jag också fått i present ;) Så nu kan både jag och Rickard påta i trädgården med fina-fina verktyg hihi (vi får väl se vad han säger om dem!)
Sen fick vi annat fint också, ett äppelträd till exempel! Jättekul. Hade inte alls räknat med presenter, vi ville bara bjuda på lite fest och ha det trevligt med alla vänner! Jag hade bakat minipizzor och så var det korvgrillning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin-fina inflyttningspresenter! Slog mig just att jag och min käre man aldrig hade någon inflyttningsfest, kan man ha det 3 år senare?! Kram Bea (från tråden)