torsdag 19 juni 2008

Altanbygge

Altanbygge dag 3... (i söndags fyllde Lowe 2 år så då blev det inget byggande och igår hjälpe Rickard grannen att bygga lite)

Midsommarafton - altanbygge dag 2...


Altanen kommer gå från ena änden på huset, vid sovrummet till vänster och till vardagsrummet.


Virket kom idag och Rickard är redan igång och bygger! Han hoppas att den ska vara klar imorgon...jag tror han är medveten om att det är midsommarafton imorgon....men jag är inte säker ;) På söndag fyller Lowe 2 år så tills dess kan den ju vara klar i alla fall :)


Lowe har hämtat sin verktygslåda och hjälper såklart till med bygget!

4 kommentarer:

Mitt ljuva Hem sa...

hej!
ja, haha hoppas kan man ju alltid, jag gissar på 2veckor jag!

Anonym sa...

Han kanske vill sitta på den nya altanen på midsommarkvällen och mysa :)
Det kommer bli jättefint när det är klart!
Har ni bestämmt vilken färg det blir på huset?

Jag utan konto / madelene

Kristin sa...

Madelene - ja kanske det, men kommer nog inte vara hemma ikväll ens ;)
Det blir nog vitt huset! :)

Trevlig midsommar!

Anonym sa...

Hej
Håller precis på att planera min altan och kollar runt lite hur folk har gjort med reglarna mot väggen. Jag ser att ni har satt fast ... regeln tror jag den heter ... mot grunden, cementgrunden. Jag har precis som er en cementgrund och huset i sig är tom upphöjt så att vattnet rinner bort. Detta gör att min altan längst ut kommer att hamna lite för högt för min smak. Jag vill få ner den och det betyder att sätta regeln mot cementgrunden. Hur har ni gjort? Vad är det för dimensioner ni använd i virket för regeln?
Ni kan gärna maila till jea@kth.se
Tack på förhand :D