torsdag 12 juni 2008

Schaktning

I tisdags kom en kompis till Rickard med sina vänner skopis och traktorn och fixade i ordning tomten! Vi ligger lite efter grannarna, de har plockat sten i flera veckor nu känns det som, och så kommer vår räddande ängel som anlägger bl.a golfbanor och säger att vi kan så gräs redan nästa dag om vi vill! Dumt att ta upp mer sten! Så vi plockade bort de största bara!
Och igår sådde vi gräs =)

Gissa om någon var överlycklig när "Skopan" kom! Han ville ut hela tiden och var som klistrad vif fönstren! Det blåste ganska mycket så det var bäst att hålla sig inne dock!

Sprang så från fönster till fönster så han blev alldeles svettig till slut! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Önskar inget regn nu när min semester börjat, men för Er gräsmattas skull OK, Hinner ju göra en massa nytta!
Påminn om hur man lämnar kommentarer, kanske fler än jag som inte vet hur det funkar!
Lowe måste haft en helkväll när skopan var där!
Kram Mamma

beas barnslikheter sa...

Vilken liten gullunge som står där och trycker näsan mot fönstret! Jag känner igen det där! :-D


Sååå...i mitten av sommaren kanske ni har gräsmatta. Det måste kännas toppen. :-D

Men...du...inte kan man visa upp ett sådant "ha-begärligt" fat som i förra inlägget, utan att skriva vart man köpt det!? ;-)

Vill ju också ha ett ju, superfint!!!

Ha en underbar helg!

Kram Bea

Mamma Anka sa...

Men så sött!
Klart att man måste vara klistrad vid fönstret när Skopis kommer på besök! :)

beas barnslikheter sa...

Tack för tipset om fatet! Jag är ju faktiskt där nu och då så jag hoppas att hitta det då. Var den på rea, eller var det så bra pris på den från början?