lördag 6 september 2008

Pimp my friggebod!



Vi fick en friggebod av kommunen när vi köpte tomten, den är 4x2 m. Nu har vi fått den hitkörd (ska inte stå där!) och jag funderar på vad man ska göra med den. Måste ju piffa upp den lite. Den ska bli vit såklart och vid fönstret på gaveln finns ingen läkt (pinnarna) och sambon tycker det ser ut som att det är en dörr där när de gjort så! Det regnar ute så jag fotade genom fönstret (och äppelträdet kom med lite) men man ser ju hur den ser ut ändå. Takpannor ska på den också och läkt vid fönstrena på sidorna. Men sen då, vad ska vi göra med den? Den kommer nog till en början i alla fall användas som redskapsbod, annars vore det kul att inreda den!

4 kommentarer:

Nilla sa...

Så fin den är! Goda råd har jag inte just nu, ska fundera lite :)

Ha en trevlig helg!

Kram Nilla

Bland kuddar o busiga barn sa...

Tar också gärna emot tips till hur vi ska pimpa vår bod. Gillar din med det runda fönstret! Tyckte också att det såg ut som en dörr.

Trevlig helg!
Kram K

Joakim sa...

Varför inte inreda friggeboden som en myshörna med en soffa, tv och kanske en läsfåtölj. Det är aldrig fel med att kunna rymma iväg och få vara ensam och koppla av.

Jag hjälpte en god vän nyligen att inreda en friggebod som hemkontor. Han sa det var det bästa beslut han tagit och nu sitter han mitt i trädgåden, omgiven av blommor och buskar och arbetar.

Johanna sa...

Vi har en nästan likadan och vi gjorde om den till en minibastu för 4 personer.