fredag 28 november 2008

Julbak

Idag har vi bakat pepparkakor, började lite smått igår men fortsatte idag så Lowe kunde vara med! Han har på sig sitt "God Jul" förkläde och lilla kockmössan - den ska man ha när man bakar! Tack mamma för degen! Man slapp göra den i alla fall! ;)

Ehhh...Smyger han på pepparkaksformarna? Nog för att vi har en salig blandning av formar, med häst, hund, giraff, dinosaurier, elefant ja ett helt zoo!

Kavlar så fint...men så knövlade han ihop degen till en boll...och så börja om igen...
Kaveln hade jag när jag var liten! Över 25 år gammal alltså ;)

MMmm Saffransskorpor! Hur goda som helst - man kan äta en hel burk! Leilas recept hittar du HÄR du bara MÅSTE prova dem! Min favorit i jul!

Köpte Karin Mannerståls burkar - måste ju ha något att lägga alla pepparkakor i. Så fina!

Vi har ett K och ett R som formar - dags att köpa ett L också :)

Här är de, en salig blandning av granar, Nasse, Nalle Puh, hjärtan och elefanter - Goda blev de! Finska pepparkakor där degen är bakad av en äkta finska och utbakad av en halväkta ;)

Om min favorit är saffransbiscottin så är detta Rickards, herregud vad han smaskar i sig dessa Rocky road bars, bara en massa nyttigheter i ;) Men lätta att göra i alla fall! Du hittar receptet HÄR!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst gör Leila massor av smarriga saker.
Kan ju varmt rekomendera hennes rulltårta men nutelle och banan.
Fått mycket beröm när jag bjudit på den.
Men allt hon gör är ju bara såå gott.
Gillar oxå hennes saffrans skorpor och den där som var Richards favorit måste jag ju göra...

Ha det bra.
//Sofi

Emeli sa...

Oh, Rocky Road är super gooooda :D