söndag 21 juni 2009

Kalas!

Lowes nya allkäraste cykel! Trodde inte han skulle komma in ikväll!!
Men måste ju sova nu, snart blir han 3 år "på riktigt" vi firade ju lite i förskott, en dag för tidigt!

Här var den bästa av alla presenterna, mormor och morfar kom med ett stort paket! Han fattade galoppen och kunde cykla på en gång! Väna är dock svårt och att man inte kan trampa bakåt när man vill backa som man gör på trehjulingen! ;)

Lowes pappa är pensionerad skateboardåkare kanske man kan säga, haha. Han åker inte mycket men gärna ;) Nu ska han föra arvet vidare tycker han och har nu köpt en barn-skateboard och en kompis till honom har målat Lowes namn under! Så nu ska mamma ge sig iväg och köpa skydd, det får bli min present imorgon!

Vågade mig på att göra egen marsipantårta, det var inte det lättaste jag gjort...men det gick ju!! Fylld med egengjord vaniljkräm, blåbärsmousse och blåbärsgrädde, knåpade ihop lite figurer (pepparkaksformar), boksträver och rosor :-) et var pillrigt men lite kul ändå! Lowe var nöjd och tyckte den var god!


Har nog glömt visa min nya skål som jag tycker är så fin! Duka stänger ju så jag passade på att fynda på deras utförsäljning! Skulle vilja ha fler i olika färger och storlekar! Här är det jordgubbsmousse till tårtan som håller på och fixas...

...såhär blev den
Receptet är från tidningen Buffé (Icas) och receptet finner du HÄR

13 kommentarer:

Nina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Nina sa...

Sååå bra presenter...och vilken fin tårta!! Blev ju perfekt!!

Smått och gott hos Lina sa...

Så fina tårtor och vilken söt liten födelsedagskille!

ha det bra!
Kram Lina

Anonym sa...

Näe är det snart dax för 3års kalas...inte klot vad dom växer!!!
Fin fin tårta du gjorde, duktig du är och vilken present! Cykla är väl det bästa man kan göra om du frågar alla barn.
Pensionerad skateboardåkare, ha ha... ja men det är väl klart att far sin ska "lära honom allt han kan"

Förresten, vart har ni köpt era "solvagnar"?
Såg någon dag när jag åkte förbi (ja utanför vi rondellen)) era fina, ska ju oxå köpa men har bara hittat på bauhaus-vilka mera ställen har jag missat?

Kram på er!

Anonym sa...

Glömde ju skriva Kram från Sofi...
och ursäkta alla stavfel, usch så man stavar vid brådska

Kristin sa...

Sofie - vi har köpt våra utemöbler på Ikea :)

Anonym sa...

Stort grattis till 3-åringen!! :)

kram
Åsa

Sara sa...

Vad söt han är, stora killen! Tänk vad roligt det är att cykla! Fina tårtor också!

Kram Sara

Liza sa...

Hej!

Var finns receptet på den tårtan med mousse?

Mvh Liza

Anonym sa...

Åhh just ja, dom har jag ju faktiskt glöm å kolla, tack!
Kram Sofi

Josefin sa...

vilken söt tårta. det låter riktigt gott med blåbär i :)

kram josefin

Kristin sa...

Liza - receptet tog jag ur Icas Buffé - du finner det här http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=625063

Anonym sa...

Grattis stora killen på födelsedagen STOR kram från Emma med familj