lördag 3 april 2010

Målar och river i butiken

Nu har jag fått tillgång till lokalen! Jippie :) Jag och Lowe började med att riva ut det gamla golvet, nytt ska in nästa vecka!

Fick veta av golvläggarna att MQ på Träffpunkt hade valt samma golv i sin nya butik. Då kanske jag inte var helt ute och cyklade när jag valde då ;) Det är en plastmatta som ser ut som ett mörkt (gråsvart) trägolv. (sorry usel bild...)

Golvet borttaget (tack Lowe!) och Rickard håller på och förbereder för att ta ner väggen.

Jag tog mig an mina privata utrymmen, fick börja med storstädning!! :( Den där röda väggen klarar jag inte av att se så nu har jag målat om hela "köksdelen", det blir vitt istället!
Inte det roligaste jag vet - att måla, vi har ju bara målat huset och carporten några varv i somras...huga...men här är jag snart klar, har ett lager till vid pentryt bara.

Killarna hjälper till, vilken tur jag har - två killar som hjälper mig! :)

5 kommentarer:

Sanni bus sa...

Tror det är samma golv som vi hade i den butik som jag var bc i. Fick måååånga komplimanger för det kan jag säga och otroligt lättskött. Lycka till med nya affären!

Kristin sa...

Skönt att höra!
Tackar!

Anonym sa...

Hur stort kommer du ha?
Ser så stort ut!
Skönt med två händiga killar i familjen...

Kram Sofi

Kristin sa...

Butiksytan är på ca 80 kvm så det ska väl räcka hoppas jag ;)
Ja visst har jag det bra med två hjälpredor! Idag har L feber men han ska med och bygga och ha på sig snickarbyxorna!

Mimmi sa...

Så spännande! Lycka till med renoveringen, det kan ju inte gå något annat än bra med två sådana hantverkare!