tisdag 22 juni 2010

För 4 år sedan blev jag mamma!

Idag fyller min lilla Lowe 4 år, blev lite nostalgisk när jag kl 16.11 tänkte mig 4 år bakåt i tiden och jag fick upp min lilla korv på bröstet och fick se honom för första gången!
Tänk att 4 år kan gå så fort men ändå sakta...

Imorse fick han bl.a en tröja från Småfolk - han valde den själv det är ju både traktorer och bärgningsbilar på den, i Lowes ögon kan det inte bli bättre så extas!
Men han var lite bekymrad över att han "bara" fick 3 paket, han fyler ju faktiskt 4! haha då vet man vad man ska vänta sig i höst....31 paket minsann!

I söndags hade vi kalas och till det hyrde vi en hoppborg så Lowe var poppis på gatan, grannens son sa "det är ju inte varje dqag en granne har en hoppborg i trädgården" haha passa på med andra ord ;)

På förmiddagen hade vi barnkalas med korv och bröd, hoppborg, tårta och fiskdamm och på eftermiddagen kom hela tjocka släkten, trevligt när alla träffas och umgås, vädret blev bättre till em och vi kunde vara ute igen!

Till andra sittningen ;) blev det en marsipantårta, bara fylld med jordgubbar, marsamkräm och grädde men mums så god! Sedan blev det marängtårtor både till barnen och till släkten, ljuvlig! Och så himla enkel att göra,; marängbottnar med skivade jordgubbar, kolagrädde (kolasås i vispad grädde) mosade cookies och minimarshmallows och så nästa lager maräng med grädde och jordgubbar och toppa med cookies-kross det är nu min favorit!

GRATTIS LOWE 4 ÅR

3 kommentarer:

Anonym sa...

Urk den tårtan åt jag i helgen hos släktingar och den var INTE god... söt och sliskig. Hade hoppats på ett nytt favorit-recept, men icke!

Fin tröja sonen fick!!

/Lollo

Kristin sa...

Oups sorry ;) Det blev min favorit iaf! Men så är jag ju en gottegris också hihi

Det jag älskar mest sa...

Nu hittade jag hit. Var in i din butik i måndags o lovade att jag skulle lämna en kommentar här -Ler!

Grattis till dina fyra år som mamma

//C