tisdag 1 juni 2010

Min IPhone stulen!

Jahopp, lite mer än en månad hann jag ha min iPhone, sen tyckte någon att det räckte tydligen! Suck vad trist det är med folk som inte kan hålla sina klåfingriga händer i styr! Kan man inte fatta att det kan drabba personer hårt? Jag är inte gjord av pengar (tyvärr) men nu när jag har blivit av med min mobil har jag rätt att ta en från nå´n annan då? Tänk om alla resonerade som tjuvar! Har man inte råd med något själv så är det inte okej att stjäla från någon annan - man får väl göra som alla andra icke-miljonärer - SPARA pengar tills man har råd (att ta på kredit rekommenderas ej då du kan hamna i "Lyxfällan" efter en tid)!
Jag sätter nu mitt hopp till deras samvete som förhoppningsvis gnager så de går till hittegodset med telefonen!

2 kommentarer:

emma sa...

usch vad tråkigt :( tyvärr kan du nog glömma att hitta den på hittegods den är nog vidaresåld för längesen, har träffat många såna typer på jobbet och dom vet antagligen inte vad/vart hittegodsett är . Skickar en tröstkram o hoppas det löser sig, ha en bra dag

Kristin sa...

Ja aptrist ;) Jag sätter väl inte större förhoppningar till att de kommer lämna in den, men fördomsfull som jag är tänker jag att de kanske inte visste att telefonen inte går att använda om den är spärrad och då lämnar in den eftersom den är obrukbar. (säger telefonbolaget iaf och en kompis som jobbat med mobiltelefoner säger att polisen spärrar en signal med ett nummer jag angett så det inte går att ringa med den - men vad vet jag det går säkert att lösa med någon mindre ärlig person och är man så oärig att man stjäl känner man väl sådana typer kanske!?)
Kram på dig!