fredag 23 juli 2010

Semestrar i huvudstaden

Är i Sthlm några dagar och bor på Sthlm Plaza intill Stureplan, har blivit avlöst i butiken av mamma och min faster som sköter ruljansen medan jag roar mig i den kungliga huvudstaden med man och barn, och så ska jag hinna med ett besök hos Ralph Lauren och köpa in vårkollektionen för 2011 (!) känns ju lite avlägset men så är det.
Tar gärna emot tips på bra matställen här i stan! Vi letar och letar men var 17 äter man här?
Vi hamnade på pizza hut ikväll för vi orkade inte gå och leta mer och var jättehungriga!

Gärna någonstans där det är "barnvänligt" men med vanlig mat! Det finns bara pannkakor, hamburgare och pizza överallt! Frågade på ett ställe om man kunde få en barnportion av en pastarätt, men icke bara spagetti och köttfärssås! Vadå flexibelt? Det är väl bara att lägga upp en mindre portion mat?
Finns det ingenstans man kan ge barn vanlig mat som dessutom känns lite näringsriktig?

3 kommentarer:

Camilla sa...

Mysigt med besök i huvudstaden, hoppas ni har det bra!

Var faktiskt i Örebro igår, blev inte mycket spring på stan förstår att du har en butik i stan? :-)

Vi har bott i huset i två månader, så jag har tänkt sammanställa lite bilder längre fram då det mesta är ganska rörigt just nu (man hinner inte så mkt med en liten bebis :-)). Håller som bäst på att inreda bl a arbetsrummet nu och det kommer bli en läshöra och en arbets/pysselhörna samt hyller med mkt förvaring.

Ha en fortsatt fin helg!!

/Camilla

Kristin sa...

Jo jag har en butik i gamla stan, stallbacken med barnkläder.
Finns en länk till min hemsida här i bloggen och därifrån kan man ta sig till Kids på FB och Kids blogg :)

Jo det är bra i Sthlm, ont i fötterna som tusan nu bara och hittar inga bra matställen ;)

Ser fram emot bilder från ert hus!

Ha det bra
Kram Kristin

BLONDETTY sa...

Kul med Stockholm! Vi har just kommit hem därifrån och haft det hur bra som helst.

Här är en länk till en lista på barnvänliga restauranger:
http://lista.se/listor/10-barnvanliga-restauranger-i-stockholm-44

Vi var bland annat på Hasselbacken. Barnvänligt men inte särskilt serviceminded tyvärr...

Tack för kommentaren om klänningen! Den är från H&M och finns i butik nu!

Ha det gott!
Kram