måndag 12 juli 2010

Vilken schäslong ska jag köpa?

Kivik
Ektorp

Arbetsrummet ska göras om, så himla rörigt och jag har aldrig trivts där inne. hoppas på att kunna hålla lite bättre ordning om vi nu gör om så att det känns skönt att vara där inne!
Ska ta ner en vägg mellan arbetsrummet och klädkammaren så att rummet blir lite större. Kommer nog bli inbyggda bokhyllor och den stora expedithyllan ska bort! Tänkte ha en schäslong i rummet, skönt att sitta och läsa i. Men vilken ska jag välja? Du kan rösta uppe till höger på sidan! Kivik var nog lite skönare att sitta i men det kanske var inbillning, får åka till IKEA igen och ta med mig en bok kanske ;)

Bilderna är lånade från IKEAs hemsida, priset: Ektorp 1995:- Kivik 2495:-

Eller kanske borde jag köpa en Loveseat som jag suktar efter!?


Vill komma igång med detta NU! Men maken säger att han måste fixa i ordning förrådet i carporten först så vi får ordning där och kan flytta ut sakerna från klädkammaren...och jo det har han väl rätt i förstås, men är ju så otålig ;)

3 kommentarer:

Camilla sa...

Jättefina båda två! Vi köpte precis en schäslong, den nedersta ektorp i färgen blekinge vit. Har den i arbetsrummet så det delen kommer fungera som en liten läshörna. Nu fattas bara detaljerna som ska göra det hela mysigt! Lycka till med köpet!

ps. fin blogg med!

Camilla

Ninni sa...

Jag tycker den översta Kivik va finast.

Ps. Fin blogg

/Ninni

Kristin sa...

Ja det lutar nog åt en Kivik, ska kanske mäta och se så den får plats eftersom den är bredare än Ektorp :)

Tack Ninni! :)