onsdag 18 augusti 2010

Här kommer "efter"-bidlerna på arbetsrummet

Jahopp så var det äntligen klart! Detta var tidigare ingången till en klädkammare eller litet "skräpförråd" där allt möjligt hamnade. Nu har vi gjort i ordning förrådet i carporten så sakerna fick flytta ut det istället.
(lite fix kvarstår där ute så bilder därifrån får vi ta en annan gång ;)

En Ektorp schäslong inhandlades, fick åka till Kungens kurva för att få den i vit, skulle ta flera veckor att beställa här hemma!! Det roliga är att stommen är ju likadan på alla, klädseln får du i ett separat paket beroende på vilken du väljer, så varför inte Blekinge vit som jag antar är rätt vanlig inte finns på Ikea i Örebro är för mig en gåta! Så mycket plats kan inte dessa klädslar ta!



Till vänster ett skåp från Ikea, Bestå med dörrar så man slipper se allt skräp jag har :)

Vit bänkskiva inhandlades på bygghandeln, eftersom Ikea har så lång väntetid om man inte ska ha just de måtten de har som standard. Nertill blev det köksstommar med lådor, handtag från Bruka och ett skåp med fullutdragslådor så man når allt bra. Handtag saknas, det fanns bara 5 kvar i butiken! Men eftersom det inte är en skåpdörr utan man drar den rakt ut så blir ju handtaget på mitten - funderar på om det kommer se ut som en diskmaskin då haha.


Bakom dörren blev det en inbyggd bokhylla, det där skåpet med pryttlar som hör till golvvärmen (tror jag) satt ju lite dolt och fint i klädkammaren tyckte vi - tills väggen åkte ner då...så då fick det bli hyllor där - såå glad att jag har en man som är snickare ;) (frågan är om han är lika glad över att ha en impulsiv fru med många idéer som gärna ska förverkligas PÅ EN GÅNG, inte sen utan NU!!) Tycker böckerna ger ett lätt rörigt intryck så de passar bra att ha bakom dörren sedan!
Nu fattas bara en lampa av något slag i min nya läshörna - förslag?

5 kommentarer:

Mimmi sa...

Superfint! Vitt och härligt!

Jag är själv lite sugen på att renovera systugan/arbetsrummet, men sambon är nog inte lika entusiastis över idén. Vi målade om när vi flyttade in för 6 år sedan men då i en tris beige färg, nu vill jag ha vit, vitt, vitt ;-)

Hanna sa...

Kanonfint!!!! o verkligen konstigt att de inte har blekinge vit hos er ikea?? gick det inte beställa via nätet heller, knas. Kanon blev slutresultatet iaf!!

Anonym sa...

Åhh så fint det blev!
Gillar verkligen den filten öveer schäslongen (jag röstade på just den när du hade omröstning) vart har du köpt den? Bara älskar turkost...

Nu är jag nyfiken på att se hur det blir på sonens rum, våningssäng?

kram Sofi

BLONDETTY sa...

Så himla FINT det blev!

Jag har golvlampan BAROMETER från Ikea. Den gillar jag och är prisvärd! Kolla in om du gillar den!

Ha det gott!
Kram!

Kristin sa...

Mimmi - Ja kör på 6 år är ju en tid så det kan vara "dags" att få måla om ;)

Hanna - jo den går att beställa men skulle ta några veckor!

Sofi - filten har jag nog fått när jag prenumererat på nå´n tidning tror jag. Rotade fram den nu för jag tyckte den passade med tapeten i ramem och så gillar jag ju turkost!
Nope ingen våningssäng, blir himla smalt då ;)

Blondetty - Tack! Ska kolla in lampan, tack för tips!