onsdag 24 november 2010

Dagiskort, glasögon och att svimma

Nu har vi fått se dagisbilderna på nätet - blev riktigt bra, i alla fall 3 av 5! Pikétröja och flaggtröja, Ralph Lauren från butiken KIDS går att klicka vidare till FB eller blogg - vill man beställa plagg från R.L tex skickar jag självklart, de får inte säljas i webshop.

Idag har lilla ♥ och jag varit på sjukhuset, skulle tillbaka till ögonmottagningen för läkarbesök så Lowe fick droppar i ögonen och sedan gick vi till blodcentralen där jag skulle lämna plasma. Det kändes helt fel när jag hade nålen i armen och jag är ju lite känslig så efter ett litet tag när det riktigt vibrerade där nålen satt och det liksom kändes hur blodet pumpades ut gick det inte mer utan det svartnade för ögonen! Känns så lustigt när man svimmar, segt i huvudet, folk pratar i slowmotion och från så långt avstånd känns det som. Personalen är ju hur gulliga som helst och tog hand om Lowe och lekte med honom medan jag kvicknade till ;) Får nog ta höger arm nästa gång haha!

Efter den misslyckade plasmagivningen var det dags att gå tillbaka till ögon och det visade sig att lilla ♥ ser sämre än jag! Så han behöver glasögon. Det smärtar lite i mitt mamma-♥, jag har ju haft glasögon själv sedan jag var 5 år så jag vet ju hur det är. Självklart är det inte det estetiska utan bara tanken att han också kommer behöva peta in något i ögonen eller ha glasögon för att se ordentligt i resten av livet. Lowe själv tycker det är toppen att få glasögon och längtar tills han ska få dem, ville helst ha dem IDAG! Så det känns ju som en tröst.

Inga kommentarer: