måndag 29 november 2010

Krockade idag...

På väg till jobbet idag blev jag påkörd, vad förvånad man blir! Det var ju ingen hög fart, hade just svängt in på gatan så det gick inte så snabbt - men vilken smäll det blir - det är man inte riktigt beredd på! Båda mina airbags löstes ut och det var rök i hela framsätet kändes det som. Det var inte så kul att andas in det där pulvret och röken heller, blev alldeles hes och rosslig. (fick lite astmamedicin att inhalera på akuten så det lättade lite) Bilen snurrade 180 grader och jag hamnade i en buske intill en skola, vilken tur det inte vara några barn på trottoaren!!

Volvon som körde på mig fick inte mycket till kofångare kvar, den fick han kasta in i bakluckan. Med den mannen gick det bra, vi blev båda lite chockade och han ringde till Rickard för ett tag sedan för att fråga hur jag mådde. Fick ont i handen av smällen från airbagen så jag fick åka till akuten och kolla den, men inget brutet bara blåslagen, rejäl kraft i de där bagarna!
Ringde en grannbutik som satte upp en lapp på min dörr att jag skulle öppna senare och så fick mamma åka och öppna, halv två ;) Jag kom från sjukhuset en timme senare, tog tid på frakturmottagningen, de har väl högsäsong nu tyvärr...

Hej då pärlan! Får se om jag får tillbaka den, de skulle bedöma kostnaderna för lagning, men bara att sätta i nya airbags skulle visst kosta 40.000:- (!) så vi får väl se vad försäkringsbolaget säger...
Är bara glad att inte Lowe satt där bak i sin stol, och är glad över att vi fortfarande har honom bakåtvänd om han nu skulle vara med om något liknande! Det hade varit lite jobbigt att ta hand om honom mitt i sin egen chock tror jag!
Fryser som en galning fortfarande, bara skakar och verkar inte kunna bli varm igen trots flera tröjor. Får nog ta ett bad när jag kommer hem!

VAR RÄDDA OM ER!

2 kommentarer:

Mimmi sa...

Så skönt att det gick bra för dig! Lite blåslagen blir man av krockkuddarna (det märkte jag när jag blev påkörd förra sommaren)men de är bra att ha för de skyddar ju mot värre skador.

Krya på dig!

Kristin sa...

Ja det gick ju bra, men hemska tanke att krocka i högre fart! Har lite ont i handen och armen idag!

Tack!