fredag 21 januari 2011

Crazy friday

Oj vilken galen fredagskväll det blev!
Rickard fick helt plötsligt jour och fick slänga sig iväg till K-rauta för att akutköpa lite byggmaterial och fixa en dörr på Sveas konditori, som tack för hjälpen fick han en tårta!
Kom hem och började att äta tacos i godan ro, hann inte korka upp vinflaskan som tur var för mamma ringde och ville ha hjälp att frakta deras tv till köparen (som inte hade nån bil). Han hade ringt i panik och behövde en tv till sin fru som tvunget måste se Let´s dance, så kunde vi komma på en gång skulle vi få en hundring extra

Jaha så fick jag slänga mig i bilen för akututryckning med tv. In med tårtan i bilen (orkade inte hela ;) men så skulle jag ta ut någr saker ur bagaget, smällde igen dörren och jahopp bilen låste sig med nyckeln i tändningen. In och hämta extranyckeln för att låsa upp, nej funkar inte. Ja vad göra tv:n skulle ju vara på plats till Let´s dance så det var bara att ta den liiiiilla hyrbilen och puttra iväg!

Tv:n vägde hur mycket som helst, gick ju knappt att rubba så vi var tvungna att bära den båda två, pang in i dörren...sen problemet att få in den i den lilla lilla hyrbilen jag har. Till slut gick det men en rejäl duns!

På väg till killen (sträckan är inte ens 2 km) får vi tvärnita för en katt som jagar en mus på vägen, får sitta där tills han fått tag i den och springer iväg, då ringer pappa och säger att deras tv inte funkar, det måste vara något med Comhem, den är svart! Jag och mamma skrattar så jag knappt kan köra, det är ju därför de inte kan se Let´s dance, det är ju comhem det är fel på inte tv:n!!

Och mycket riktigt när vi kommer dit säger han att det tydligen var något kabelfel men de behövde ändå en tv och jag skulle väl inte behöva åka från Kumla i onödan så han köpte den!
Nu pratar denna köpare hur kul som helst och dessutom med karlskogamål! "Kärringen säger att hon måste se Let´s dance - håll käften sa jag vi måste ju ha en tv först" Och så ringer de och köper en tv.

Och var inte så försiktig med den, ställde ner den på gruset så det bara skrapade! När vi svänger ut från hans hus ser jag något svart i ögonvrån, hjälp ett svart spöke som fladdrar längs väggen, nej då bara en kvinna i burka som springer nedför en trappa på sidan av huset. Åh herregud vi skrattade hela vägen hem, fick kramp i magen! Jag vet inte när jag skrattade sådär mycket senast! Sjukt rolig kväll, och så kom jag hem med 400 kr på fickan - till en ledsen Lowe som hade ont i ryggen...jahopp då har han vattkoppor nu då!

Sjukt galen fredagskväll - CRAZY friday!
Ja man måste nog ha varit med för att ha lika kul som vi hade ;)

Inga kommentarer: