torsdag 19 maj 2011

Nya tofflor!

Har varit på Skoindustrimuseet i Kumla och beställt tofflor, första gången jag kom för att hämta dem var de lila fast jag beställt rosa ;) "gubbarna i fabriken är lite färgblinda" skrattade de. Men nu har jag fått rätt rosa och de var så trevliga så det gjorde inget! Man får bestämma färg på skinn, kantband och mönster, det utstansade som min blomma. Så man kan designa lite själv!
Om du inte hittar ett par bland deras färdiga såklart, de hade en hel del när jag var där!
Det är även museeum i lokalerna som kanske kan vara intressant? Kostar en liten peng att gå in där tror jag. Riktigt mysigt, här ovan är kassan där man betalar för sina tofflor och bakom syns en del av alla deras färdiga tofflor.
Här är några andra exempel

Du hittar skomuseets hemsida HÄR
Jag tror även man kan beställa via mail/telefon och få den skickade!

Jag har redan beställt ett par till, i egen design så jag ska få ett prov först och godkänna! Ska bli kul, hoppas det är klart snart. Är bra nyfiken på om det blir bra!

3 kommentarer:

Jossan sa...

men ååh vilka fina tofflor, sådana vill ju jag oxå ha!

Även fin baddräkt.. har faktiskt kollat på den själv.. men har inte riktit kropp för den, så den fick snällt hänga kvar på lindex :-D

Åh jag hade gärna kommit på lexington party om jag bott typ 30 mil närmre... de har ju så jädrans mycket snyggt.. synd bara att prislappen såklart är dyr :-(

Hoppas allt är bra!

KRAm

Kristin sa...

Det är Zelected by house som har partyn, men jag tyckte de var lite lika i stilen son Lexington ;)

Kram Kristin

jossan sa...

jaja, Zelected by house.. :-D Hade kommit även då, MYCKET snygga saker :-)
KRAM